• en
  • he

א ב גע דע – תערוכה אינטראקטיבית לכל המשפחה

גן שעשועים של ידע

תערוכת א-ב-גע-דע הנה היוזמה הראשונה של תמר ואפרת. זוהי תערוכה אינטראקטיבית, ייחודית מסוגה, סביב נושא השפה העברית, המשתרעת על כ-600 מ"ר בגלריית המשפחה בבית התפוצות.

 

מחשבה רבה הושקעה בגיבוש הקונספט, בניית התכנים ועיצוב המרחב הפיזי של התערוכה במטרה ליצור חלל חדשני, אינטראקטיבי, המאפשר למשפחות לבלות בו יחדיו ולצאת ממנו עם ידע וערכים. חלל זה נועד לגרות את החושים של המבקרים בו – ילדים, הורים, סבים ודודים ולעודדם לחקור, לגלות, להתנסות, לשאול שאלות ולהשתולל – כי מותר.
בתערוכה ישנם מעל 20 מייצגים אינטראקטיבים, המזמינים את המבקר למשחק חופשי, המהווה חלק מתהליך הלמידה. המבקרים מוזמנים לטפס על "לוח גזר", להמציא מילים חדשות באמצעות "מכונת המילים" (על בסיס העקרון שהטמיע אליעזר בן יהודה לחידוש השפה העברית), ללמוד שפות חלופיות לצד השפה המדוברת (כמו שפת הסימנים או "פנטומימה"), לבנות את מגדל בבל ללמוד על מקור שמם ועוד ועוד..


הנושאים שנבחרו להיות מוצגים במסגרת התערוכה נותנים מקום לתרבות בתוכה מתפתחת השפה בפרט ולתרבות בה אנו חיים ככלל; להעצמת היכולת להתחדש ולחדש ולהכרה בכוחה האדיר של שפה ביצירת תקשורת.


תהליך היצירה כלל פיתוח יש מאין של משחקים מקוריים, באמצעות פרשנות לתכנים קיימים בצורה אינטראקטיבית ותוך הנגשת תכנים לימודיים לקהל הרחב. אנו רואות ייעוד בקירוב דור העתיד למקום בו הוא חי כמו גם למקום ממנו הוא בא. אנו שואפות להביא להגברת מעורבות ילדינו בקהילה ומאמינות כי מעורבות זו תבוא מתוך הנאה וחוויה.